måndag 29 juli 2013

Åter på hemmafronten.

Efter lite turer till både skärgården och "landet" så är vi åter hemma.

Skärgården bjöd på sådär väder i  min smak. Viss sol men kallt.  Glöm att jag badar i 16-gradigt vatten!


"Landet" desto trevligare: sol, sol och sol! 25 grader varmt eller mer.  25 grader i vattnet i sjön. Nice. Faktiskt så att jag också ville bada. Kusiner har varit på plats de med så det har lekts hejvilt. Kojor har byggts och uppe ladan har det startats klubbar.. Glass har ätits och dagliga turer till badet. Födelsedag har firats (sonens).

Igår var jag inte sugen på att åka hem. Inte alls. Intalade mig att det nog skulle bli bra. Dumt, för det visade sig att både lilltjejen och mellansonen hade velat vara kvar. Och då hade jag nog bestämt att vi skulle varit kvar. Så dumt att inte alla sa något...

För härhemma kryper ju vardagen och alla måsten närmare. Även om jag gör mitt bästa för att helt enkelt strunta i dem...hehe

Fast idag är det ju mulet (men varmt) så det har blivit tvätt, ringa några samtal till myndigheter, beställa lite måste-saker på nätet till sonen som ska på hockeyläger nästa vecka, bakat frukostbröd (och ångrat att jag åkte hem...suck).... Sedan behöver jag en ny dator. Den jag sitter vid är trött. Men jag har höga krav på tangentbordet för jag skriver så mycket så jag måste ut och prova modellerna innan de kan köpas....(Maken tycker inte att jag är klok men jag blir vansinnig på dåliga tangentbord!) Fast nu vill jag fika. Ska kolla in vad som finns i skåpen...misstänker att det kommer barn snart och ställer krav på lite gott....

Ha en bra dag!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar