onsdag 31 juli 2013

Horisontellt regn och hinkvis med te...

Idag ägnades halva dagen åt trista saker såsom rensning av djungeln utanför dörren. Dock bra mini-träning.. När det började smådugga så putsade jag fönster. Jättekul...

Andra halvan av dagen regnade det friskt och jag gjorde- vad? Timmarna gick men vad jag gjorde vete tusan...Antingen var det inget speciellt eller så har demensen slagit till rejält...

Efter middagen satt jag dock och förundrades över att det faktiskt regnade horisontellt. Japp. Tydliga regnbyar åt "fel håll".

Jag har också hinkat en massa te. Mellansonen hittade äntligen en tesort som han gillade när vi var på "landet". Darjeeling Earl grey heter tesorten. Jag har inte druckit särskilt mycket Earl grey de senaste åren, men den här varianten gillar jag skarp. Särskilt på eftermiddagen och kvällen. På morgonen är det fortfarande oslagbart med lemon eller tropical fruit. En av nackdelarna med att hinka te är att man måste springa på toa så ofta dock...

Det är alltså min händelserika dag. Den går nog inte till världshistorien.

Ja, så här på kvällskvisten har jag googlat efter skor, BUS och marksten. Inte heller något som skrivs in i historieböckerna så jag tar och tackar för mig och knyter mig.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar