onsdag 31 juli 2013

Hur får man bort saften från bigarråer?!

Vi fick en hink bigarråer från min mamma. De hade fått/plockat två stora hinkar men orkade inte ta hand om båda så vi fick en. I förrgår stod maken och jag och kärnade ur dem (med hjälp av gem- fungerade himla bra!). Men så blev vi förstås i princip svarta om händerna av saften. Det mesta gick bort med citronsyra/vinäger. Men runt naglar och i mina små fina sprickor jag har på pekfinger och tumme (uppenbarligen) så biter sig det svarta fast.

Jag ser helt enkelt skitig ut! (och fingrarna ser ut som korvar (ingen fin vinkel)....och bilden vägrar lägga sig åt rätt håll...)

Jag har gnuggat och gnuggat och peelat t.o.m. Jag har tagit bort nagellack och satt på nytt. (Tänkte att jag kanske kunde dölja det som finns i nagelkanterna lite då..)

Blir lite lätt tokig för jag gillar inte att se skitig ut om händerna. Må vara hänt om man jobbat i trädgården eller så. Men ser lite blä ut när man ska ut bland folk och t.ex. äta...

Någon som har något fint tips?

För övrigt har jag skannat nya HM-katalogen i solen i fm. Druckit mer te (!!). Övervägt att träna, men hur i helsefyr tränar man när man är ensam med barn?! Hur gör ensamstående? Jag menar, de två äldsta kan vara själv men lilltjejen vill jag ju inte lämna ensam. De äldre är med kompisar och inte alltid hemma hela tiden. Inte kan jag heller kräva att de är hemma för att jag ska ut och träna....Så det får kanske bli när maken kommer hem?

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar