torsdag 1 augusti 2013

Humhum..jeans, BUS och nagellack (och en häck-fråga).

Jag har shoppat.

Ett par Miss me jeans capri boyfriend. På rea, vilket kanske kan göra det mer okej. Sedan blev det visst en Decleor self-tanning också, så jag hoppas att den är så bra som alla säger för jag vill hålla kvar färgen sedan när jag börjar jobba... Men känner mig eg ganska mätt på kläder, så det är lustigt att det ändå blev klickat.
Hittade den för 199kr på donnabeaty.

Men capri-jeansen känns som om de kan komma till nytta på jobbet. (Om nu värmer kommer åter och det blir lite indiansommar. Men det brukar ju bli fint när jag börjar jobba och ännu mer när eleverna kommer åter...). Är inte särskilt sugen på något mer alls, vare sig mollysar eller annat och det känns ganska skönt.

Bilden från MrsSlotte.

Är mer inne i en fas där jag kikar på inredning, byggsaker och nagellack  Älskar Essies nagellack. Till och med en novis som jag kan få det hyfsat snyggt. Just nu har jag visst lite korta naglar, men det var tvunget, så det blir finare sedan när naglarna blir lite längre så jag kan snygga till dem lite. Essies sommarkollektion är helt underbar, men jag kan inte köpa alla helt enkelt. Har SundayFunday (nr 3 från vänster stående) som är en korall med lite glitter i. Det är lite glitter i alla utom den limegröna ( nr 2 från vänster, the more the merrier) och hade jag inte flera blå, lila och fuchsia redan så hade jag köpt en minicube med dessa...

Essies summer collection 2013.
När det gäller byggsaker så är det roliga saker som marksten, fogsand, grus, asfaltering, slipning, målarfärg och spackling som ligger närmast. Inte så roliga saker kanske men...Ja, jag har ett dåligt samvete också. Jag behöver gräva för den häck som behöver planteras. Kan man plantera häck nu? Eller är det jättedumt? Någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar