tisdag 27 augusti 2013

Ett vrak.



Jisses vad trött man kan bli! Igår trodde jag helt allvarligt att jag möjligtvis hade blivit överkörd av en lastbil? Hur skulle man annars tolka att varenda muskel i hela kroppen värkte och lederna också?

Eller var det möjligen så att jag jobbade första dagen efter jag varit hemma...och med lunginflammation? Kan det möjligen vara så? ;-)

Idag är jag också helt slut. Hjärnan är hyfsat pigg men kroppen är som ett vrak. Träning är liksom bara att glömma för stunden. Känns som om det kommer dröja åtminstone 2 veckor innan det ens är tänkbart?!

Trots att min klass är en riktigt "tung" klass så kan jag ibland bara känna att herregud vad det är roligt att lära ut!! Tänk om man bara slapp all nedrans administration och dessa eviga dokument....Idag har jag t.ex. diskuterat vad frön är för något och vi har letat frön. Låter kanske självklart vad frön är men det finns tusen frågor som man inte tänker på som vuxen....och vad roligt det är att "upptäcka" något på nytt. Sedan finns det en massa saker som jag inte gillar med yrket, inte kul att få ta en massa skit från föräldrar, jobba 60 timmar i veckan, inte hinna ta rast eller gå på toa under en arbetsdag, fullkomligt usel lön för det jobb man gör och de krav som ställs, alla disciplinära problem osv.

Nu ska jag ta min ömma kropp och försöka få ihop middag....och kanske har en viss blus kommit? Det är stekhett i klassrummet på dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar