söndag 1 september 2013

Essie hösten 2013 - hos mig (och nagelmålartips önskas)

Ja, jo, jag har nog fastnat lite i nagellacksträsket.....Har gått och väntat på att Essies höstkollektion ska komma ut i butikerna. Inte klokt. Men kul. Kicks sa att de skulle få sina nästa vecka. Men igår var jag inne i centrum och var inne på HM och tänkte att jag kunde kolla om de hade nedsatt pris på baslack och sådant. Vad ser jag ? Jo, blandat med alla de vanliga lacken så har de klämt in de helt nya!

Ja, jag är galen. Men kunde bara inte motstå/välja...så det blev 4 lack! Jag avstod från Vested interest och The lace is on. De är också coola men jag ville så gärna ha de andra så...


Tyvärr var jag inte så pedagogisk att lacken står i samma ordning som jag lackade på naglarna nedan. Men klickar ni på bilden bör ni kunna läsa lapparna ;-)





Ja, inte så lätt att se för er så klart. Det är svårt att fota nagellack?! Eller så är det jag som är lätt ovan fotograf ;-) Från vänster till höger är det: After School Boy Blazer, Twin Sweater set, Cashmere Bathrobe och For the twill of it. Den första är mörkmörkblå, nr 2 är röd, nr 3 är grå med glitter och den sista, ja, den är svårbeskriven, grön-grå-skimmer...?

Äldste sonen gillade den mörkblå mest. Jag gillar alla fyra, såklart. De är, trots att det kanske inte syns, olika.

När vi nu ändå är inne på nagellack. Hur bär man sig åt för att få det snyggt på?! Ser så många bilder på folks naglar och det ser nästan ut som om de haft någon mall påklistrad runt nageln för att få så knivskarpa gränser? Visst det kan vara lösnaglar, men inte alla! Så ni som kan- hur gör man? (På bilden ovan var jag inte noggrann, ville bara få till en bild med alla färgerna)

Angående de andra färgerna..vi får se om någon av dem hittar hit...skulle möjligen vara The lace is on, men det är ganska lik en annan jag har så det är inte så troligt att den hittar hit.

Kram och ha en en skön söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar