tisdag 6 augusti 2013

I målartagen

Jag målar och målar...

I förrförrgår slipades den gamla hallmöbeln "olper" från Ikea. I förrgår inhandlades färg. Jag grundade med en grå färg.

Igår målades det första lagret med den vita färgen. Den är lite knepig och måste strykas på ganska flödigt...ovant för mig som är en sådan där som gärna målar tunt...

Idag ska det andra lagret på. Fast förmodligen då bara på de ytor som syns. Inuti känns det lite onödigt med två lager?

Sedan ska det torka ordentligt och  skruvas ihop och så ska jag slipa lite här och där för att få det där "patinerade" utseendet. Håller tummarna för att det ska gå bra...har aldrig gjort det förr.

"Shabby chic" lär behövas eftersom möbeln lär få sina skavanker automatiskt...hallmöbel + 3 barn + skor + väskor...ja det blir en del smällar....Ingen idé att det ser superfint ut från början då liksom...

Återstår att se om jag lyckas skruva ihop möbeln rätt också. Hittade inte beskrivningen innan men det ska väl gå. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar