tisdag 6 augusti 2013

Kombo med shibori skirt?!

Kan ni som har Shibori skirt i porcelain hjälpa till med lite kombo på toppar?

För min del får de gärna vara lite längre så det går över rumpan litegrann. Tips? Behöver då absolut inte vara OM!

Testade Burning beauty tie shirt i almost black men nja...nja...den får nog åka åter. Ärmarna var alldeles för långa för mig och jag har för mycket svank och rumpa för den...blev liksom inte snyggt? Sedan tycker jag att den faller isär i halsen på bilderna (=snyggt) men i verkligheten gör den inte det och jag får lite panikkänsla..

Vad tror ni om Jennie t-blouse i svart? Är lite fundersam på om den bara gör mig till totalt oformlig...?  Eller något annat? Tipsa, tipsa!

4 kommentarer:

  1. Jag har shibori och har haft ett svart H&M-linne till. Tycker det är snyggt att stoppa in det lite grann och puffa lite. Funkar ju både med och utan "rumpa" :)

    Annars tycker jag Manbait-serien passar utmärkt till. Det fina linnet skulle ju vara ursnyggt och även zip-blouse som jag provat till :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Tack för tips! Fick mig att börja prova med en del jag redan hade i garderoben och fick mig att inse att jag inte kan ha en säck på överkroppen!

    Linnen är nog snyggt till men jag har lite issue med saker som sitter för högt i halsen. Får lite panikkänsla av det...

    Så det blir en svart vanlig topp till. Tror det blir jättebra.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du vill inte sälja din kjol? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej. Tyvärr inte. En av de mollysar jag gillar skarpt ff. Lycka till med att hitta en annan!

      Radera