tisdag 6 augusti 2013

Kombo funnen och målandet fortsätter...och värk i handleden

Tack för tips för kombo med Shibori.

Insåg när jag provade med lite av det jag har härhemma, att hur "kurvig" jag än är så är det faktiskt snyggare att kurvorna/höften syns än att jag försöker dölja. Ser mest hiskeligt stor ut då eller fyrkantig/oformlig. Så jag har klickat hem en enkel topp bara, i svart. Det kommer att bli jättefint.

Målandet fortsätter, jag hoppas att det hinner torka innan ev åska eller regn kommer. Ska ju inte bli någon nederbörd här i dag men man vet ju aldrig! Slipning hoppas jag att jag kan få till imorgon eller på torsdag.

Efter det tänkte jag ge mig iväg och ta en liten träningsrunda. Tränar med den välkända appen Runkeeper och det fungerar bra tycker jag. Inte för att jag egentligen behöver veta kilometertider och sådant men gillar att den påminner att det är dags att träna och det är lättare att hålla tempot hela passet! Är lite sugen på att välja ett färdigt program, men känner att jag måste kolla läget inför jobbet så jag inte stupar direkt liksom...

Går och drar på någon konstig form av inflammation (?) i handleden. Har ätit Voltaren i 5 dagar och mer ska man ju inte göra det, men det är ändå kvar, lite lite bättre. Det konstiga är att det liksom är en "knöl" där det gör superont om man rör. På andra handleden finns inte knölen... Nåja. Vi får se vad som händer. Tycker det känns jobbigt att springa till VC för det och så lär man väl bara få en massa piller att knapra. Tyckte det var jobbigt nog att knapra Voltaren i 5 dagar (dock ej maxdos, tog max 2 per dag). Försöker att inte äta så mycket värktabletter alls numera..Treo endast i undantagsfall. Dock kan jag inte ta bort mina Eeze för då har jag inget mot migränen..

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar