onsdag 21 augusti 2013

Nere för räkning

Jaaa...ni.

Sov hyfsat i natt. Vaknade strax före sex bara. Sedan sedvanlig hostning i en timme. Kände mig inte bra i morse alltså. Gick till jobbet- har ju massa kul på g där!- men efter att ha hostat hela första timmen (stackars elever- de var ovanligt tysta istället var det jag som hostade och störde....Efter första timmen så hade barnen slöjd så jag ringde vårdcentralen. För nu kändes det värre. Så mycket har jag inte hostat innan. Trodde ju att jag var på väg att bli bättre?! Kom upp, sa de.

Träffade min (fantastiska) läkare, hon är så bra!, hon lyssnade på vad jag berättade. Lyssnade på mina lungor...och japp, där bubblade det visst....

Lunginflammation.

I tidigt stadium men det värker faktiskt på höger sida, det gör det ju. Jag trodde att det var för att jag suttit och sovit och därmed att jag fått ont i ryggen....Men tur i oturen att jag ändå gick dit för nu tror (och hoppas jag) läkaren att jag borde orka jobba på måndag. Bara jag tar det lite lugnt. Men vila några dagar först absolut. Så nu är jag hemma. Och imorgon och på fredag.

Suck. Hostar ju som en tok men det känns ju så trist. Och uppstarten som är viktig. Nu finns det risk att det blir stökigt istället. Min klass är ju lite orolig. Så himla trist för de var sååå duktiga i morse. Arbetade tyst och flitigt! Jag var så stolt!

Nåja. Allt går ju att fixa, även om det blir merjobb för mig att "få ordning på det" när jag är tillbaka.

Och träningen, ja den får nog vänta liiiite, va.....

Kram!

1 kommentar: