onsdag 30 oktober 2013

Blandad kompott

Jodå, jag lever. Har läst klart hela serien Beautiful creatures. Inget litterärt mästerverk kanske men så skönt att läsa och läsa och läsa...och dessutom på engelska. Två andra böcker har jag också plöjt. Så nu, dumt nog, har jag inget bok kvar att läsa. Förutom en "jobb-bok" om bedömning i matematik...visserligen intressant men kanske inte vad jag är sugen på under min lilla semester.

För nu är det dags- för lite semester igen. Har jobbat 3 dagar denna vecka och nu är det dags för oss att också få lite ledigt. Sååå skönt! Ska bara njuta.

Idag har jag suttit i ett möte, viktigt möte, men det tar sin tid. Innan dess hann jag bocka av några saker på min "att-göra-lista". Efter mötet var det dags för lunch. Sedan kort stund med ytterligare en person. Sedan har jag suttit och skrivit pedagogiska kartläggningar/utredningar och åtgärdsprogram. Borde gjort det för flera veckor sedan men har inte haft en sekund över. Föräldrarna och jag och barnen har ju kommit överens om vad vi ska sätta in för åtgärder och vad för mål vi ska ha men det ska ju på pränt också...Fick upp världens flyt efter ett tag men hann ändå inte riktigt med alla. Har 2 kvar att fixa efter lovet...

Sedan måste jag fråga alla därute som kanske kan något om hud. Jag får ibland som en spricka i mungipan. Det är inte som ett munsår (har aldrig haft det heller så hur kan man i så fall plötsligt få det?) utan just som en spricka. Det läker ihop hyfsat men så går det upp igen när man gapar stort eller bara gäspar....Någon som har några tips på hur man blir av med eländet?!

Kram och ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar