söndag 3 november 2013

Te, böcker, film, preteengrabb, dimma, mat, fikastunder, dissad loppis...

Semester. Såå skönt.

Vi var några dagar på landet. Fick tid med min mamma, jätteskönt och roligt. Köpte svindyrt Kusmi-te. Provade en kofta och en kjol av märket IVKO (som jag missat helt tidigare). Vilket kvalitet! Billiga var de ju inte heller såklart...Blev inget plagg just nu. Men dregglar lite och lägger på önskelistan...

Drack dyrbara droppar av Kusmiteét här för en stund sedan. Igår kväll avnjöt vi vinmarinerad älgstek med hasselbackare och mumsmumsig sås. På det chokladfromage och citronfromage. Jag är i princip fortfarande mätt.....

På lördagen hade vi tänkt att gå på loppis. Men fasen heller. Jag är väl snål, men inträde med 20kr per vuxen och 10 kr per barn, 7-15 år? Och då vet man inte ens om det är något värt att se därinne? Så det sket sig. Istället blev det lite lyxfika på en herrgård. Det var ungefär det som var öppet också....

Kastade oss hem tidigt i dag söndag eftersom dottern var bjuden på halloweenkalas och mellangrabben hade hockeyturnering. 50 minuter innan kalaset var vi hemma....lite stressigt blev det med outfiten men sedan blev hon fin!

Imorgon är det vardag igen. Inte är jag sugen och dessutom finns det lite på det privata planet som jag inte vill gå in i detalj på här, som händer kommande vecka. Saker som känns lite jobbiga. Har iaf tagit ledigt på torsdag för att vara med lilltjejen på 6-års. Hon är lycklig!

Borde förbereda lite inför jobbet imorgon, men det tänker jag högaktningsfullt strunta i. Jag ska njuta av mina lediga minuter.

Ha en skön söndagskväll!

Preteengrabben? Jo tack det svänger här....och då är han bara 11?

1 kommentar:

  1. Brukar det kosta pengar att gå på loppis? Skulle aldrig betala inträde för att köpa andras gamla skit;) Kram!

    SvaraRadera