söndag 10 november 2013

Hjälp önskas angående träningskläder till höst/vinter...och ont i skenben?

Jo, jag var ju igång där i augusti...men efter det har det gått i stå..

Har alltid tusen ursäkter till att jag inte kan träna just precis då..men nu tänker jag ta tag i det- igen!

Dock vill jag undanröja hindret "det är ju så kallt/blåsigt/regnigt ute" med att ha rätt träningsgrejer. Långa löpartights har jag, ska kunna hålla värme. Har haft dem förr och hoppas de ska fungera. Har en långärmad träningströja också, men vad ska jag ha mer?! Kan inte gå/försöka jogga i bara det- då kommer jag frysa ihjäl! Har ett par gamla vindbyxor från eran när jag tränade innebandy 3ggr i veckan plus 2 matcher per helg (oh the times...!) och de kan jag nog använda ovanpå om det kniper.

Så vad ska man skaffa? Vindtät jacka? Löparjacka? Underställ? Mössa?!

Tänk också på att tanten är tjock och otränad (= vill inte flasha allt jag har mycket av...).

Så tipsa lite! Behöver inte vara några fancy märken, bara det funkar och håller mer än 10 tvättar....
Idag var jag ute med löpartights, vindbralla över, långärmad träningstop och regnjacka. Urkallt först, sedan ganska lagom. Vindbrallan håller på att ge upp märkte jag , resåren har gjort sitt....

Sedan har jag ett annat träningsrelaterat problem: första kilometern får jag sjukt, och jag menar avgrundsmycket, ont i skenbenen?! Har alltid fått lite ont först, men nu släpper det inte. Gör så ont att man grinar illa.. Vad kan det bero på? Och vad kan man göra åt det?


Hur har vi firat fars dag då? Jo, maken bestämde sig för att krocka med bilen....gravt chockad 11-åring ringer mig sedan...Inte var det så illa, bilen rullar ju..men sådär snygg är väl den inte framifrån...framdörren är svår att öppna eftersom hela fronten "tryckt på" där så det flyttat sig lite. Men det går. Vi har haft bilen i 2 månader. Tur att det är leasing säger jag bara. Tydligen var det snorhalt, som glansis.Inga bromsar tog. Alls.

Kram och ha en skön söndagskväll!

3 kommentarer:

  1. Otäckt med krocken! Tur att ingen skadade sig! När det gäller skenbenen har jag ingen aning. Låter ju som nåt med benhinnorna men jag är ju ingen expert.....Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Värk i skenbenen är ett tecken på för dåliga skor. Du springer inte med platta skor va? Typ Nike freerun? Fick sälja mina efter en gång, Köpte sedan ett par rejält uppbyggda skor och har aldrig mer haft ont i skenbenen! Så, SKORNA!!
    Mvh Viktoria

    SvaraRadera
  3. Lustigt är att jag har ett par Reebok walkingskor. De där med "rull" under. Får väl ta fram mina löparskor och se om de fungerar bättre..just nu är det INTE roligt iaf...ont ont ont!

    SvaraRadera