tisdag 26 november 2013

Imorgon är det dags igen. ( och nu börjas det: alla julfikastunder med klasser)

Att gå till jobbet alltså.

Har ju nästan vant mig med att vara hemma- nästan... :-)  Men det har faktiskt varit riktigt skönt att få vab:a. Få ta mig tid till min son och de andra när de kommer från skolan. När det inte är becksvart. Och inte när jag är slutkörd, astrött och glupande hungrig. Tänk om man hade det så här lite oftare. (Ta i trä, vill inte ha en massa sjuka barn inte...): lugn och ro. Kunna fixa mellis åt dem. Bara få vara mamma.

Minns när jag var liten. Min  mamma var ledig på fredagar. Så på fredagarna var mellis underbart. Saftsoppa med jordgubbar. Muuums!

Avskyr verkligen stress. Och med sagt ska jag alldeles strax gå och lägga mig. Så jag orkar upp extra tidigt i morgon. Eftersom maken ska på resa och jag därmed är själv och alla ska iväg. Och tänkte försöka undvika lite stress....

Kram!

Psst! Apropå stress: alla dessa "julfika med klassen". Örk. Ursäkta men har man 3 barn så är det kul att se uppträdandet, men att fika 3 ggr samma vecka på skolan är väl sådär kul. Särskilt när det ena eventet går ut på att vi ska ta med oss fika själva: knytis med betalning eftersom vi ska betala  för fikat....(som vi alltså bakat själva) och dessutom ta med oss två inslagna "vinster" till ett lotteri. Jättekul. Lägger faktiskt hellre 50 spänn direkt.Inte blir det lättare för de som inte har råd att köpa vinster och baka, heller. Ska de välja att inte dyka upp då? Pengarna går till klassresan, men jag tycker att det är dumt att vi alla ska baka OCH betala för fikat. Vi har gjort så förr att klassföräldrar bakar eller köper in fikabröd och så tar de lite extra betalt för fikat så det går med vinst. Överskottet går sedan till klasskassan.

Sedan var det visst födelsedagsfika här i helgen och så är det visst makens julfest med jobbet (med familj) nästa vecka, också. Den behöver jag inte baka till iallafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar