måndag 25 november 2013

Någon som kan något om träning?

Har jag tur så är det någon som kan mycket som läser här.

Man ska  i alla fall inte googla på nätet angående undringar kring problem vid träning iaf. Man blir skrämd! Enligt nätet låter det som om jag skulle kunna ha:

Komprementsskada (eller vad det nu hette?!)
Eller
Benhinneinflammation
Eller
Stressfraktur

Fattar bara inte hur man skulle kunna ha något av det när man går från noll träning till att börja träna? Det är ju inte heller så att jag tränar varannan dag och att jag springer från början. Jag har bestämt för mig själv att jag ska göra det här rätt. Målet är löpning, men för att nå dit så går jag nu. Har dessutom bytt skor till löparskor. Har lagom med kläder.

Det jag möjligen undrar är om något ÄR fel, när man får så ont? Går jag ut för hårt? Men fattar inte hur man ska kunna gå långsammare, jag är tävlingsmänniska så in i bäng, jag kan inte gå och flanera. Det är väl ingen träning? Klart jag fattar att jag är otränad som fasen, att jag inte kan gå ut som när jag var vältränad. Men det gör jag ju inte? Skulle aldrig ha fallit mig in att PW då. Jogg/löpning var det som  gällde i kombination med fys och själva innebandyträningarna då.

Om det var träningsvärk vore det ok. Men det här kommer ju under själva träningen. Vid ca 3-4 kilometern så avtar det  och sedan är det hur skönt som helst att gå.

Annars är man hemma idag. Vaknade med migrän och kände att nej, den här gången tar jag inte 2 tabletter och drar mig till jobbet. Nu ska jag lyssna på min kropp.

Kram!

1 kommentar:

  1. Jag känner lite av benen när jag börjar gå, går snabbt en stund och så släpper det. Känner inget när jag börjar springa eller efter heller. Har ingen aning om vad du kan lida av! Kram

    SvaraRadera