lördag 23 november 2013

Om man ska tro min man

Så är jag egoistisk. Tänker bara på mig själv.
Lämnar prylar överallt.
Plockar aldrig undan något.
Och bygger absolut ingenting här hemma.

Japp. Så vet ni då. Om ni nu väljer att tro på honom. Men så kul lördag har jag. Byggandet kan jag ställa upp på. För jag kan inte mycket. Och ska jag fråga 17 ggr så blir "någon" sur. Mycket inspirerande att lära sig alltså. Ska vi söka till Arga snickarn kanske?

Strax ska jag på bio, det har barnen önskat länge, jag och äldste sonen ska gå. Maken är på bio med de yngre två, eftersom de inte kunde enas om film så det blev två olika.

Apropå inget så är jag så less. Tror att det är det här jävla bygget som tar musten ur oss. För vi hinner inte bygga och då blir det ett dåligt samvete och så ska det skyllas på någon. Önskar jag kunde vinna 2 mille. Hit med byggare som bara fixar det. Fort. Skiter i om det då blir lite dyrare. Bara det blir gjort.

Maken säger han gör "allt" med barnen. Ja, han är aktiv med dem. Men det är inte de som bett honom bli ordförande i fotbollsföreningen. Bett honom att bli tränare i ena laget. Det går faktiskt att bara vara vanlig förälder. Särskilt om man ska bygga också.

Suck.

Hoppas filmen är bra. Och makens humör bättre. Och mitt.

Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar