torsdag 14 november 2013

Trevligt med rea när man inte vet om den.

Svängde förbi Intersport på vägen hem. Mest för att rensa huvudet lite efter arbetsdagen from hell.

Men ville prova en Nike jacka, eller två.

Provade en Vapor, den satt som jag ville. Sedan provade jag en Element shield. Den satt väääldigt mycket tightare i samma storlek som Vapor:n. Men den ska vara tight. Frågan är ju bara hur tight....Bestämde mig iaf för att slå till på båda. Megainvestering alltså. Som blev betydligt mindre när det visade sig att det var halva priset på Vaporjackan! Nice!

Vapor till vänster och Shield:en är den svarta.


Härhemma har jag fnulat på om jag ändå skulle tagit en större storlek på Element shield jackan. De hade inte den storleken, men jag hittade den på nätet, med  lite rabatt dessutom. Så nu har jag beställt hem den, så jag kan jämföra. Eftersom båda ställena har 30 dagars öppet köp så går det att göra så... kanske vågar jag mig på bilder så ni får tycka till...eller så besparar jag er det....

Nu tycker säkert några att "nu har hon gått bärsärkagång på det där med fancy träningskläder".  Kanske det. Men ska det bli av som jag tänkt mig och ska jag känna att det är kul så vet jag av erfarenhet att jag gör det mer och bättre om jag känner mig rätt klädd. Hur andra är klädda bryr jag mig inte ett skvatt. Det här är för min egen skull. Målet är ju dessutom att gå över från PW till joggning till löpning...

Hade tänkt ge mig ut idag, men maken skulle på möte hela kvällen och inte lämnar jag ungarna ensamma en timme när de gått och lagt sig. Känns inte bra. Så imorgon fredag it is.

Nu är jag så dödstrött så jag ska hoppa i säng. Lider med maken. Inte någon het fru här inte....

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar