onsdag 18 december 2013

En fönstertittare..

..det är jag det! Fast inte är jag så intresserad av det som händer innanför andras fönster utan mer vad som hänger eller står i dem!

När jag går hem i mörkret som är nu på em/kvällarna så roar jag mig med att se vad för belysning folk har uppe.

Om de har gått totalt bärsärkagång och har stjärnor och adventsstakar och ljusgirlanger överallt eller om de är superminimalistiska och har något "modernt" i ett fönster. Om de har färg eller vanligt ljus. Om de, gud förbjude, har blinkande och "rullande" belysning. (Då tackar jag ofta min stjärna att jag inte bor granne med dem). Jag funderar över varför man väljer att köpa en stjärna som är 70 cm i diameter och sedan hänger den i ett fönster som är 50 cm brett?! Ser ju inte så där väldigt snyggt ut. Stjärnan blir världsrymden attackerar fönstret liksom....

Inser vad jag gillar och inte gillar. Och så när jag närmar mig vårt eget hus så kikar jag med nya ögon: hur ser det ut hos oss egentligen?
Och lika mycket som jag älskar julbelysningen nu så kommer jag att avsky dem som inte plockar ned det vid tjugondag Knut sedan. Det ska vara uppe, men inte för länge...

Igår skulle jag köpa bomullspads. Kom hem med en ny nagelsax, ett bliss-paket, extra bliss-produkter som visst kom på köpet...och pads. Tror att det var den förfärliga looken i spegeln på jobbet som spökade och sa att här måste det göras något asap! Mjuk och len är jag. Men ser så trist glåmig ut. Försöker med en c-vitamin mask men tror det behövs redigare grejer. Vi får se vad det här nya ger....

Igår var det också dags för klippning. Har ju långt hår nu. Men (viskar) börjar tröttna? Eller så vill jag att det ska hända något nytt med själva frisyren, långt kan det vara men något nytt!! Eftersom jag är så hemlig så kan jag ju inte visa min nuna här och be om råd...Men känner mig mest som en kvarleva från någon annan tid...

Idag blev hemmadag med sjuk son. Har en massa omdömen och intyg att skriva ut...hoho...lite stressad..Men maken är bortrest och kan därmed inte vab:a och så måste jag ju också ta en del vab. Ska jag vara ärlig så, vore det inte för omdömen och intyg, så är det faktiskt skönt att få vara hemma. Är så sliten själv.

Not by the way, om man ser på PISA undersökningen så kan man också se en annan sak: de länder som har högt resultat har lärare som har höga löner (eller "normala" löner). Sverige ligger i botten när det gäller lönerna...Undras om någon tänkt på det va...Sedan kan tilläggas att där jag jobbar sliter alla som galningar för att få ungarna i "mål". Det saknas resurser och så måste vi ägna tid åt papper snarare än planeringar....


Kram och ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. När jag tröttnade på mitt långa hår fick frissan klippa upp det precis vid ansiktet. Gjorde stor skillnad tycket jag och det är roligare att ha uppsatt hår nu!
    Kram

    SvaraRadera