söndag 29 december 2013

Försäljningsteknik...diskriminerande?

Lovade ju att berätta om vad maken råkade ut för när han skulle köpa halsbandet till mig.

Försäljerskan tyckte att han skulle köpa det halsband som tydligen görs varje år.

"Titta här!"  sa hon och satte på sig halsbandet.
Själva smycket hängde då välplacerat i dekolletaget. Damen var storbystad...

Maken var nära på att säga till. Tyckte att det var lite väl....

Lite diskriminerande är det väl också. Inte tusan hade hon gjort så om det var jag som ville köpa?
Men hon kanske säljer bra på den tekniken, vem vet?

Här skiner solen idag.

Om det fina vädret håller i sig så kanske det blir invigning av nya hockeyskridskor ikväll. Köpte mig ett par då jag tröttnat på mina konståkningsgrillor som är mer än 20 år gamla. Har alltid åkt "hockeystil" så nu får jag väl lära mig ordentligt. Hel vetenskap att köpa förresten. De värmer grillorna i ugnen. Sedan har man tåhättor fram för att skydda mot den varma plasten. Vänta och gå runt.  Sedan satt de perfekt!

Ha en bra söndag!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Hej! vad kul att du kikade in på mitt blogginlägg från Kenya. Jag sitter nu i soffan och klipper med ögonen efter att ha varit på väg hem i ett dygn… Ja vad ska man säga om Kenya. Jag tyckte att det var häftigt att åka dit. Jag fick uppleva ganska många delar av landet. De lyxiga resorterna men också fattigdomen och baksidorna av landet. Jag tror man ska åka dit med ett öppet sinne och mycket tålamod. Det är så oerhört annorlunda kultur jmf mot Sverige. Jag skulle gärna åka dit igen tror jag, Var beredd på att standarden är bra mycket lägre än i Sverige. Speciellt om ni ska ut i buschen. Människorna är mycket mycket fattiga och därför är kriminaliteten hög. Väldigt hög. Det är galet varmt och uttrycket att "tvätta av sig resdammet" måste ha uppfunnits i Afrika ha ha. Jag filar på en liten sammanfattning av mina intryck just nu… Hoppas att kunna publicera det i morrn. Men det är klart att du ska se fram emot det! Afrika är fantastiskt! Kram V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh. Tack för svar!

      Vi har fått höra att det ska vara ca 25-26 grader och ganska svala kvällar?!

      Är det vettigt att lämna ringar och smycken hemma? (P.g.a kriminaliteten)

      Kan man ha vanliga tights eller är det bara safaribrallor som gäller? Skulle helst ha just tights och tunikor- går ju att ha svala sådana.

      Men alla andra verkar packa safarivarianten. Och lyxresorterna kommer jag tyvärr inte se röken av... ;-)

      Hade nog önskat en mer blandning just för att det är så annorlunda mot Sverige.

      Får väl hoppas att jag håller mig frisk också (här hemma så man inte är sjuk när det är dags att åka)...

      Kram!

      Radera