lördag 18 januari 2014

Att uppdatera lagerstatus måtte vara väldigt svårt för dagens webshop-program, eller personal?

När jag går hem från jobbet, eller liknande, då har jag massor med bra idéer vad jag ska blogga om. När jag sätter mig vid datorn har de idéerna flugit sin kos. Minnesproblem....haha.

Just nu njuter jag av det jag verkligen behöver mer av: Helt egen tid. När jag kan göra vad tusan jag vill. I det här fallet: ingenting eller läsa en tegelstensbok. Har fått läsklåda och kan inte sluta läsa. Engelska är det på också. Jättekul! Helst av allt vill jag gömma mig någonstans så jag får läsa ifred ;-)


Apropå ingenting så vet jag att vi som beställer ofta från nätet och webshoppar har höga krav på lagerstatus och leveranshastighet. I alla fall jag. Står det att det finns i lager så ska det göra det också.  Och leveranstider på 4-6 arbetsdagar (särskilt att det då menas att de skickar efter så lång tid, sedan ska man lägga till själva post/schenker tiden också....)  förstår jag mig inte på i dagens läge. Vad farao har de för rutiner som gör att det går så himla långsamt?!

På senaste tiden har jag surfat runt på outdoor-shoppar för att hitta plagg till resan. Inte en lätt uppgift när man har krav som jag: lösa, tunna och prisvärda. Det intressanta är att många har fri frakt och retur- all heder åt det!- MEN lagersaldo stämmer aldrig!! På ett ställe fick jag mail om att 3 !! av 5 varor jag beställt inte fanns i lager, eller hos leverantören. Men för farao- ta bort dem från shoppen då! På ett annat att  de inte hade NÅGOT i lager av det jag beställt, men att de skulle få leverans av leverantören om 5 ! arbetsdagar. Varför är det så svårt? Jag vill veta, innan jag beställer! Nu är det tur att det är ett tag till innan vi åker, så jag kan vänta (har ju inte så många alternativ med tanke på min kravlista...) men tänk om man varit ute senare? Nä, usch, skärpning!

Kram och ha en bra lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar