onsdag 15 januari 2014

Tips på bra reseprylar önskas

Vad tänka på när man ska på safari?

Vi ska inte åka på ett tag ännu (tänker heller inte tala om när pga tjuvar och dylikt), men jag tillhör släktet som blir übernervös ändå och får jordens resfeber. Ju längre bort och ju mindre kontroll jag har desto värre....

Lösningen heter planera. Fixa. Dona. Allt tänkbart.

Så i mitt huvud snurrar saker som solskydd för håret? Bra 24h ansiktskräm? Var hitta Proderm solskydd (det bästa som finns) till bra pris. Hovleverantören Apotea.se har tillfälligt slut... Vad för skor ska jag ha? Byxor? Byxor!? Som jag inte använder normalt. Har nu hittat några megapösiga saker som tanten kanske kan tänka sig.... Nästa del är fleece. Min gamla är just väldigt gammal.  Lite hål här och där. Solhatt ska tydligen vara en hit. Sy en? Inte fan vill jag betala 250 spänn för en iaf.... Strumpor...Ngn skjorta...T-shirts loose fit...and the show goes on..

Och vet ni, det rekommenderas att man har SPORTBH när man är på denna safari: för vägarna är så sjukt dåliga!! Trodde först det var ett skämt..

Sedan har vi hela reseapoteket som ska med: migränmedicin, värkmedicin, sår: plåster, handsprit, osv osv osv. Här kommer maken och jag bli osams. Jag kommer att hävda att allt bara måste med. Han att plåster och ipren räcker. Hoho tror han ja!

Insåg förresten att jag nog behöver en necessär också. Jag har nämligen en sån där Beautybox som necessär. Gillar den för den tål smällar. Men- begränsat med packning = annan necessär. Sy? Köpa?

Sen är det det där med vaccin också. Malaria, Gula febern, kolera, hepatit a och b, stelkramp....osv osv. Har jag nämt att jag hatar sprutor och är stickrädd efter att jag blivit sönderstucken under 3 förlossningar? Hoho. Och så måste man betala för eländet också. Dyrt är det också.

Så- tipsa gärna. Gör min resfeber något bättre. Jag lovar, inte bara jag, utan även maken blir tacksam. Mer än tacksam.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar