torsdag 30 januari 2014

Byttor, flaskor, sprutor och mediciner. Är det semester vi pratar om?!

Idag borde jag förstås inte skriva ett ord. (Eftersom jag är så trött att ögonen går i kors.)

Men kan såklart inte hålla fingrarna i styr.

På väg hem idag så köpte jag lite tomma flaskor och min favorit torrolja från Body shop: pink grapefruit. Superbra och perfekt på resan tänkte jag. Brukar hälla över den i en resesprayburk: fungerar jättebra att spraya på. Blir inte alls kladdigt och för mycket som det annars lätt kan bli.

Sedan blev det två lipgloss från bareminerals. Var så sugen på att testa efter att ha sett färgerna på nätet, men ville se dem live. Blev en av de färgerna jag hade trott på, men också en helt annan!

Efter det var det dags för apoteket och hämta ut mediciner. Allt var där utom malariamedicinen- den hade läkaren på Svea vaccin glömt att skicka till apoteket....och när jag ändå var där och påpekade det så tog jag en spruta till....det är helt sjukt det där med sprutor!
Gula febern
Hepatit A och B (3 doser!!!)
Dukoral (mot kolera)
Malariamedicin.
Påfyllnad av grundvaccinskyddet (om det var längesedan man tog det, som i mitt fall)

Att jag sedan måste käka piller för att skjuta på mensen och ha med mig halva apoteket, just för "utifall att" känns ju inte klokt. Tänk att det är så otrolig skillnad på standard att man inte kan räkna med att hitta vanliga receptfria läkemedel.... Att jag skjuter på mensen är naturligtvis mitt val- men är det ett val när de sanitära möjligheterna är väldigt begränsade och jag själv inte mår så bra första dagarna av den perioden? Är såklart tacksam för att det ska gå att skjuta på den, har inte testat förr så jag hoppas att det ska gå bra. (Men gillar inte att påverka kroppen på det sättet...)

Nu ska jag gå och sova. Här blir det inget vettigt gjort, eller sagt, inte. :-)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar