torsdag 23 januari 2014

Tre träsk.

Jag har fastnat i två, nej tre, nya träsk. Är nog inte riktigt klok ;-). Ålderskris? Nä, inte vad jag vet.

Sminkträsket, där har jag aldrig bott förr. Inte ens som tonåring...Mascara dagtid har jag aldrig haft, inte ens som tonåring alltså! Men nu plötsligt så är det jätteintressant! Provar både det ena och andra, surfar runt efter recensioner och jämför. Concealer har jag en som jag gillar: UNEs. Tycker den täcker lagom och är lätt att applicera under ögonen. Vet att många gillar Lumenes highlighter som concealer också. Har testat, men jag gillar bättre när jag kan kladda, konsistensen är fastare, på det, snarare än måla med en pensel.

Nagellacksträsket: från att i princip måla tånaglarna på sommaren till att badrumshyllan sprängs av lack? På ett år? Jojomen, det går. Essie är favoriten. Har några få OPI som jag gillar. Det enda jag inte gillar är att jag önskar att det gick att köpa nagellack i mindre förpackningar. Om man är som jag, och vill ha många olika färger att leka med så känns de så onödigt stora. Om jag hittar en favorit så vill jag då hellre kunna köpa en större förpackning då. En del tillverkas ju i små kit (limited edition) där flaskorna är mindre, så möjligheten finns ju. Dumt bara att i kiten finns bara vissa färger med från just den upplagan. Nåja.


Tredje träsket?
Hudvårdsträsket....började ju sköta mig för ett år sedan ungefär. Lustigt är att jag provat en del annat, både dyrare och billigt, men återkommer hela tiden till Boots No7. Serumet är helt otroligt säger jag bara. Det har faktiskt fått pris för några år sedan. Att priset sedan är mer överkomligt passar mig utmärkt.
Men på köpet med hudvårdskollandet har jag även blivit mer intresserad av scrubs, schampoo med solskydd etc.

Med andra ord borde jag se ut som en supermodell nu- eller hur! :-) :-) :-)

Hehe.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar