måndag 17 februari 2014

Dagen Gud glömde?

Idag har jag haft en så sjukt vansinnig dag så jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Förmodligen mest hälsosamt att skratta åt eländet...

Det börjar med att datorn på jobbet beter sig underligt. Batterisymbolen blinkar orange trots att den stått i laddaren...När jag ska flytta den från ena "dockan" till den andra, för att komma åt min interaktiva projektor som vi använder multum i undervisningen, så dör datorn. Startar om: fel på batteriet..måste bytas ut.

Ok. Ringa helpdesk alltså. Vi leasar datorerna men det är galet med strul ändå...Suck. Tekniker ska ringa upp.

Steg 2. Jag ringde från min egen mobil eftersom jobbtelefonen laddat ur. Helpdesk undrar om det går att nå mig på detta nummer. Japp, säger jag.

10 minuter senare så dör min skärm. På min privata telefon. Telefonen fungerar, men inte skärmen. Jamen bra....
(Precis vad jag vill ha att grotta med nu- och har tid med)

Tekniker försöker ringa. Jag kan inte svara. Lyckas få tag i helpdesk igen och be dem ringa annat nummer.  Tekniker ringer (detta under pågående lektion...) och jag får höra av denne att garantin gått ut så vi måste beställa nytt batteri. Detta kan bara auktoriserad beställare göra, vilket jag inte är.....Stön...

Vad händer sedan?

Vi ska använda datorerna för att jobba med ett grupparbete. Går inte att göra det utan att ha datorerna. Med internet. Tror ni internet fungerar?! Ok. Dags att leka tekniker igen (minns inte att det ingick i min lärarutbildning?) Får ordning på 8 av 9 datorer. Vi kommer ut på internet, men det går inte att se filmer och det går jäääättelångsamt....Bestämmer mig: det här går inte. Vi bryter och gör annat.

Lunchrasten går åt till att få hjälp med datorerna....

En kvart innan rasten var slut ser jag i mailen att jag är kallad till möte. Ok. Fritids får hoppa in i en timme.

Megahuvudvärk Arne vid det här laget. Hostar som tusan. Nu är det hälsotema med rörelse, Zumba! Vi avslutar med att se en film.

Sedan 1 timme till föreläsning. Lyckas hinna med att ta en Treo då huvudet känns som det ska sprängas...
Föreläsning i 2 timmar. Jättebra och spännande men huvudvärken övergår till migrän. NOT nice.
Tar migränmedicin och tar mig hem.

En del andra saker hände också som jag inte kan gå in på här...

Det plingar i mobilen (som alltså inte går att se något på). Paket har kommit. Jag vet att jag har mail med kolli-id så jag kontrollerar hemifrån om det har kommit så jag kan hämta det. Jodå. Förutom att det är fellevererat till Vaxholm. Där jag inte bor. Saker som jag ska ha med mig snart....
Några fula ord senare...

Mer död än levande är jag nu i alla fall. Nu ska jag kurera mig och sedan ska jag förbereda morgondagen.

Så ja, detta måste varit dagen som Gud tänkte att jag inte skulle ha vaknat egentligen. Men jag uppfattade tydligen inte den vinken eftersom jag vaknade imorse....

Kram och ha det bra. Morgondagen kommer att vara bättre: det går inte att komma längre ned än botten... ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar