söndag 2 februari 2014

Fick hem en tidning om smink och hudvård...och undrar lite!

Det här inlägget är väl egentligen riktat mest till alla ni som har stenkoll på det där med smink, hudvård etc.
Men det kanske finns fler mer okunniga som jag som också blir nyfikna.

Jag har precis suttit och läst lite och stötte på något som kallas "blur".

Tydligen det senaste?

Ska skapa illlusionen av en helt slät hy, som en primer men mer bestående (?) resultat, typ.

Någon som vet något om dessa "blurs"? Blir lite nyfiken även om jag insåg att min airbrush primer från No7 tydligen också innehåller dessa reflekterande pigment/molekyler så att det ska blir en jämnt yta (se ut som).

Sedan undrar jag om det är någon som testat Lumenes Time Freeze instant eye lift serum? Är lite sugen på ett serum till ögonen men nu har jag ju klickat hem en ögonkräm från Exuviance från Skincity, på tips från dem angående mina rinniga ögon,  och vete 17 om de passar ihop? Hilde? Hjälp!

Finns det saker man kan blanda och sådant man absolut INTE ska blanda? Hörrni, ni som vet?


Tror förresten att man kan bli beroende av Moxie marvelous lipgloss. Av den där nyborstade känslan. Önskar bara att det satt kvar längre än vad det gör. Och jag anstränger mig verkligen för att inte snaska på det! Ujujuj. Kommer väl gå och glossa mig hela dagarna nu. Får väl köpa en liten spegel att ha med :-)

2 kommentarer:

  1. Jag vet att de som testat Garniers optical blur är nöjda med den, och det är helt klart ett prisvärt produkt att testa tycker jag.
    Lumenes Time Freeze instant eye lift serum har jag inte testat, men när jag googlar produkten får den höga scores i reviews i alla fall. Det jag inte blir klok på är om det är ett serum eller en ögonkräm? Är det ett serum tror jag inte det är något problem att använda den under Exuviance. Vilken ögonkräm har du beställd? Vad jag kan se innehåller Lumene ingen syra så det borde gå bra i vilket fall med Exuviance över.

    Moxie är helt klart beroendeframkallande:)
    Hoppas du haft en bra dag!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lumens ska vara ett ögonserum. Har testat det nu men har inte märkt någon skillnad ännu. Får bli efter resan, lite mer ordentligt.
      Garniers optical blur har jag skaffat och ska testa senare.
      Exuviance Eye Hydrating...någonting hette ögonkrämen. Den är riktigt bra.
      Skulle dock vilja ha något riktigt bra mot kråksparkar....

      Kram!

      Radera