lördag 15 mars 2014

Bliss rengöring: triple oxygen eller Fabolous foaming? Och hur tar ni bort mascara?

Har fått båda dessa i mindre förpackningar. Använder triple oxygen rengöringen just nu, men hade med mig den andra på resan.

Det står hos Skincity att man kan använda Fabolous foaming varje dag men jag blir lite fundersam eftersom den peelar lätt? Den vill de gärna att man har ett ansiktsvatten efter. Jag använder inte ansiktsvatten idag och är inte så sugen på att addera en produkt till...

Innan dessa har jag använt No7 rengöringslotion som inte sköljs av. Jag använder fortfarande det på morgonen. Det är riktigt bra eftersom man slipper att splascha med vatten, speciellt när det är vinter och kallt ute... Men tycker kanske att man inte riktigt riktigt får bort allt på kvällen. Eller så är jag för snabb/snål med lotionen. Huden känns iaf riktigt fin efteråt, inte alls torr. Bra pris är det på den också. 129 kr!

Ni som har provat de två från Bliss, vilken föredrar ni?

Jag kör Lancomes Bi-facil till ögonen, den är bra, men inte den perfekta. Hur gör ni när ni tar bort mascara? Ofta lägger man ju padsen ovanpå fransarna, slutet öga. Men när man lägger på mascaran så målar man ju på den underifrån?! Tycker att det är lite svårt att få bort alla rester av mascaran med enbart Bi-facil. Någon som har något tips på något riktigt bra? Som passar för känsliga ögon, kontaktlinsbärare....Eller som har ett bra råd om hur man gör -jag kanske gör på fel sätt?

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar