lördag 15 mars 2014

Testat Clarins 3-dot liner.

Idag har jag testat Clarins 3-dot liner.


Tänkte innan att "nu har jag gått på marknadsföringen" - men visst fasen var det enklare. Och inga darriga linjer. Nu är det inte perfekt, men det beror mer på att jag är nybörjare överhuvudtaget. Jag har försökt dra linjer med allt annat innan: flytande eyeliner och pennor. Inget blir särskilt bra, flytande blir något bättre  dock.

Men denna- prick,prick, prick. Missat? Prick prick prick! Extra linje att dra sedan? Visst- men jag vill inte ha så synligt ännu. Särskilt eftersom denna är svart. Men har mörka mörka fransar så det fungerar. Har inte haft på någon mascara ännu, vill inte ha det när jag bara är hemma och skrotar. Eyelinern var ett test och det passar bra att testa när man inte har bråttom iväg, eller ska iväg alls...

När jag läste på innan jag köpte denna, så säger alla att denna ska påföras underifrån mot fransarna. Så jag gjorde så. Sedan ramlade denna bild ur kartongen. Lustigt att Clarins själva visar annorlunda? Alla som testat att göra ovanifrån var mer missnöjda medan de som "duttat" underifrån var nöjda.
Det finns bra "how-to"-filmer på youtube.

Nu ska det sägas att lite träning lär behövas. Särskilt för mig som är så total nybörjare, men ni som redan är vana borde sätta denna nästintill på en gång, kan jag tycka?

Rekommenderar jag den? Ja, utifrån mina begränsade erfarenheter så är detta det bästa jag testat hittills. Framförallt får den mig att kunna fixa det. Och det är värt mycket för mig. Nu tror jag att om jag får några dagar på mig så kommer det att fungera ännu bättre. Jag får helt enkelt återkomma och berätta.

Jag har inte tagit några bilder på mig för det finns trots allt några missar. Men de beror mer på mig som nybörjare än på pennan. Och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att gå ut som jag ser ut nu, så sådär jätteilla är det inte.

Det finns även andra märken som har denna typ av penna: Too Faced har en och något märke som heter Bourjouis (känner inte till). Såg en del reviews och jämförelser med Bourjois :en. Den är billigare, men jag personligen tyckte att den verkade rinnigare. Syns det då att man har levt och inte är nyfödd, så är det inte så kul om det "rinner" ut lite i livstecknen, tycker jag. Too faced variant verkade kosta nästan lika mycket, något mindre.

Nu ska här tvättas tvättberg och plockas, plockas....Äldste sonen är på 2x innebandymatch och mellansonen på hockeyturnering i Uppsala och det är bara jag och dottern hemma. Vädret ute lämnar mycket att önska, fi fasen vad kallt det blåser. och det där vita på gräsmattan- örk.

Kram och ha en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar