måndag 17 mars 2014

Intensiv måndag.

Vitt var det här i morse. Isch. Inte vad jag ville se. Snorhalt också. Iväg med ungar med vinterkläder på och så ta fram vinterjackan igen....

På jobbet var det NP dags igen. Efter lunch när vi var klara var eleverna så trötta att första timmen gick väl an. Men sista - ujujuj- önskade att man hade kunnat skicka dem tidigare till fritids. Vad är meningen med lektion när ingen orkar? När allt jag kan göra är att påminna varannan minut om att man ska vara tyst och jobba? Eller att man ska lyssna på den som pratar? Bluäörk...

Exakt när lektionen skulle sluta skulle jag vara på ett möte. Efter det mötet var det dags för nästa möte.

Sedan var det bara att ila till klassrummet och hämta väska och skriva morgondagens planering på "dagordningen". Se till att hjärnan är med på planeringen också :-) . Imorgon kör vi nästa delprov....

Slänga ned de orättade proven i väskan och så hem.

Hemma var det bara att ge sig i kast med att laga middag. Sedan dog vi alla i soffan. Nu är proven rättade och det är dags för handlingslista...

Jag fuskar mig till lite tid på bloggen istället :-)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar