fredag 21 mars 2014

I-landsproblem - men de behövs ibland.

Vaknade halv sex i morse av världens ryggvärk. Jaha. Det är alltså sketveckan.

Överlevde dagen trots att jag kände att jag inte ville vara på jobbet alls. Gick hem så fort det bara gick och struntade i att det kommer en måndag morgon sedan.

Och eftersom jag hört att det är helt okej att shoppa när det är den här tiden, *wink*, så shopsade jag lite. Beställde hem 2 borstar från Mac. (Sjukt vad dyra de är- hoppas de håller resten av livet!) Och en omskriven eyelash curler från Shiseido. (Som tydligen ska var riktigt riktigt bra på att böja, och få det att hålla) Och så valde jag äntligen en pincett. (Ska se om jag vågar mig ögonbrynen i helgen, kan ju passa på när humöret redan är i sving...). Och så slank det ned en ögonskugga från Mus också. Vanilla. Tänkte testa den som higlighter (ögonen) Har en ljus, nästintill vit, från Idun minerals som visserligen är fin, men har ibland tänkt att den är väl vit.

Nu har jag ägnat kvällen hittills åt att försöka bestämma mig vilka Real techniques borstar jag ska ha. Tror jag har bestämt mig. (Sparar en del av önskemålen till födelsedagen!)

Men sen har jag insett att jag nog har lite kaka på kaka här. Både BB-kräm och mineralfoundationpuder. Kanske borde det räcka med en av dem? Om jag bara kan få det att hålla och var matt. Så jag letar finishing puder. Har två att välja på och det är svåååårt! Sen är jag less på att ha, i mitt tycke, stora porer runt näsan och i pannan. Tycker inte att den primern jag har nu tar kol på dem. Så funderar på en annan primer också. Kanske Clarins? Eller Nyx HD photo ?

Alla dessa beslut. Vilka i-landsproblem.

Men det struntar jag i nu. För jag är tusan värd lite nu med den här sketna värken (och finnen). Nu ska jag gå och värma vetekudden och lägga mig i soffan!

Kram!

Och smink är ytligt. Men det gör att jag slipper tänka på annat och kan koppla av lite. Mötet på sonens skola idag gick bra, vi får se om det blir resultat också. Jobbigt på jobbet också med kollega som har det tufft, av skäl som jag inte kan gå in på här. Så- smink och "problemen" med att bestämma sig och försöka se flawless ut- är ett sätt att koppla bort en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar