måndag 31 mars 2014

Måndag it is.

Oh God, I thinkt I fell in love.
I ett par jeans. Vi får se om de ser lika tjusiga ut på mig, som de gör när jag tänker mig dem på i mitt huvud.

Annars en typisk måndag. (Dock utan uttalanden av en viss herr Björklund. Tack för det! Trots det vill jag faktiskt påpeka att detta med betyg från åk 4 är en realitet om Alliansen vinner valet, bara så att ni inte tror att det något sort valfjäsk.)

Typisk måndag innebär möte från 8.10. Sedan lektionen från 8.50 och framåt till 14.00. Med avbrott för en 20 min rast på fm(går åt till kopiering och försök att få ut elev på rast) och en lunchrast på 30 minuter. Kl. 14-15 hade jag på mig att förbereda mina fantastiska lektioner imorgon, innan jag skulle på möte till 16.30.  Ja, det säger ju sig själv hur mycket man hinner med på den där timmen va? Tur att man inte är nybörjarlärare...

På vägen hem tyckte jag att det var dags att göra slag i saken. Japp, jag har bokat en ansiktsbehandling på 60 minuter till på fredag! Ska bli så spännande. Jag hoppas att jag kommer därifrån utan att få massa finnar eller sådant!

Ikväll måste jag läsa igenom alla anvisningar till nationella proven i matematik åk3 för imorgon ska vi sitta och se hur vi ska lägga upp proven. (= vilka prov i vilken ordning och vilka dagar och tider!). Måste sätta mig in i dem ordentligt. Har iof sig redan läst igenom en gång tidigare, men det var innan proven i svenska så jag behöver fräscha upp minnet. Efter det ska det förberedas inför en faktatext om Järnåldern. För att få optimal läsförståelse så behöver vi öva innan med ord från innehållet och se filmer, allt för att göra det lättare att förstå själva texten sedan. Så att det blir inlärning, inte lästräning enbart....Sedan ska det förberedas ett repetitionspass av division och en engelskalektion. Mitt i allt det där så ska jag hinna med att se CSI också.

Det var den kvällen, tror jag.

Kram allihopa, och ja, jag tänker unna mig något nu när det är så mycket på jobbet. Because I´m worth it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar