torsdag 6 mars 2014

Ojdå.

Oj. Tiden gick fort!

Hann inte göra något tidsinställt inlägg...

Resan har jag nu hunnit göra. Vi har varit i Kenya. Och precis som Vickan sa i sin blogg så är det svårt att veta om man känner för att återvända eller inte. Det är så många intryck och så annorlunda...

Jag har iaf sett en hel del och upplevt en massa saker. En del som man inte kan förbereda sig för och andra som glada överraskningar.

Att få stå (i en bil) 10-15 m från 2 lejonhonor med 3 femmånaders och 2 enmånaders gamla ungar är mäktigt. Att få stå nära nära och se giraffer maffigt gunga förbi. Flodhästar som frustar när de kommer upp till ytan. Noshöringar- oj vad de är stora! Elefanter med ungar.  Leoparder. Vattenbufflar- vilka horn, vilka blickar. Oh, där tar man det lugnt! Krokodiler, 10 meter från badande ungar! Varma källor. Så vacker natur att man saknar ord. Sådan torka och sådan grönska- kontraster!

Bil som kör fast i lera. Bil som kör på vägar som man inte ens skulle fundera på att kalla väg i Sverige. En fattigdom utan dess like. Skolor som är på medeltiden, utrustningsmässigt, jämfört mot oss i Sverige. Översvämning. Babianer som sliter sönder vattenledningar så man inte har något vatten på morgonen. Hetta.

Idag var jag på jobbet igen. Hämtade ut min mobil som gick sönder precis innan jag åkte. Reparationen gick på garantin, däremot är ALLT jag lagt in borta....skitkul. Plus att de gjort någon nedrans mjukvaruuppdatering så allt ser fan så annorlunda ut. Gillar´t inte! Nu måste jag hitta lösenordet till min gmail som jag aldrig använder för att kunna installera appar och annat igen. Och skriva om hela min kontaktlista. För tror ni jag hade gjort en säkerhetskopia...hahaha....och eftersom felet var att hela displayen blev svart så var det ju svårt att göra någonting....

Svart och vitt. I-landsproblem.

Kram!

1 kommentar: