lördag 8 mars 2014

Solsken och färgning av sonens hår

Oh. Solen skiner. Jag vill ut, ut, ut, ut! Min kropp skriker efter solen, trots att jag matats med den i mängder under de 10 dagar jag var i Kenya. (Att det sedan känns som om det är smällkall vinter här...det försöker jag förtränga)

Brödbakning stod på schemat och ett berg med tvätt. Fixning av telefon ingår också i dagens uppgifter (har hittat inloggningsuppgifterna- puh!). Läst ikapp lite på några bloggar har jag också gjort.Lite  ta-hand-om mig hudvård står på schemat ikväll sedan. Kan säga att PTR oilless under en fuktmask och sedan under fuktkräm gjorde att jag klarade flyget utan att känna mig torr efteråt. Har aldrig hänt förr ;-) Oillessen var med i Kenya och användes varje kväll under kräm. Tror kanske att jag använt lite mer än vad som anges: tycker inte min hud nöjer sig med "en droppe"....

Dottern har kompis här och lördagsgott har precis serverats :-) Grabbarna är hos kompisar. Äldste sonen har fått färga sitt hår (med sprayfärg) enligt önskemål: halva huvudet vitt och andra halvan ceriserosa. Han ser störtcool ut! (Fast är ändå nöjd med att han nöjt sig med färgspray som går bort i tvätten...nästa steg är ju riktig hårfärg.....) Tycker han är cool som vågar ta de färger han gillar, oavsett om de anses som kill- eller tjejfärger.

Nä, nu väntar en tvättmaskin på mig. Kram!

Och bilder från resan kommer: vi måste bara gå igenom de 1200 bilderna först....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar