söndag 27 april 2014

Ciaté vs Essie

När jag föll i nagellacksträsket så föll jag i Essie-träsket.  Älskar de lacken! Några färger är lite knepiga att måla med, men det är förhållandevis få. Oftast täcker det snabbt, på bara 2 lager och "flyter ut" fint.

Men ibland saknas ju färger. Jag har något OPI som jag tycker är fina och okej att måla med. Lite svårare kanske?

I måndags var jag inne på lokala Kicks och inhandlade Ciatés Loop the loop. Pastelligt fin gul.

Det tog mig 5 dagar att öppna flaskjäveln. Ursäkta. Den satt som berget. Började undra om det var fel på mitt ex så jag tog till och med tillbaka flaskan till butiken i fredags. Pinsamt.... Hon i kassan fick upp den....

Hemma igen igår så tänkte jag lacka. Får inte upp fanskapet nu heller! Ber tillslut maken om hjälp. Han får upp den....

Behöver jag träna fingermusklerna eller vad är det som händer?! Essielacken får jag upp utan problem...

Sitter så och målar och undrar vad det är som krasar? En av gängorna är trasig! Yes det var inte jag som var lika stark som en 90-årig tant...Det var fel på flaskan! (Att de andra fick upp den det tänker jag ignorera) Som tur är är det en större bit som ramlar ned och inget i lacket eller på borsten.

Så då kan jag tänka på själva lackkvallan. Som verkligen är sådär. Tunt. Svårmålat. Kräver 3 lager. Minst.

Färgen efter 3 lager är fint pastellgul. En av naglarna målade jag med Essies Romper room. Erkänt svårmålad, och den är kinkig. Men- den är bättre än Ciatés kan jag säga...

Så i min nagellacksvärld regerar Essie ännu.

Men Essie är oförsvarbart dyrt här tycker jag. Är det strafftull på nagellack?! I USA kostar ett Essie-lack dryga 4 dollar. Dvs ca 30kr! Här ligger de på 129kr....och för proffessional 159kr!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar