tisdag 29 april 2014

Idag födelsedag

Idag, eller igår om man tittar på klockan, så firade jag min födelsedag. Underbaraste "presenten" var väl från äldste sonen som sa "Men mamma du ser ju precis likadan ut som för 12 år sedan" . Naaaw. (Vi pratade om ålder och hur gammal man ser ut). Annars firades jag i söndags med fika och kanonväder...Fick minsann presentkort på ansiktsbehandling! Åh så underbart- kan inte bestämma om jag ska göra den innan sommaren eller efter bara. Vad tycker ni? Gjorde ju en den 4 april, det är ju inte längesedan.

Igår våndades jag fram min ansökan till Förstelärare. Gudars så svårt det var att skriva. Kändes som om man satt och "skröt" eller så tänkte jag "gör jag verkligen såhär?" Jättesvårt att låta Jante få ledigt kan jag säga. Har bett en kollega som inte ska söka att läsa den. Så imorgon ska jag se om jag vågar lämna in den.....Hu!

Ikväll har jag suttit och försökt lära mig mer om vår kära huvudstad och framförallt om Gamla stan. Tänk här bor man i staden och så kan man så lite ändå! Ska jag kunna hålla i en stadsvandring så är det påläsning som gäller. Samtidigt förvånar det mig att det inte finns fler (gratis såklart) färdiga vandringar att "ladda hem"?

Den här veckan är annars märklig. Tre dagars jobb, ledig dag, en dags jobb, helg.

Kram, nu ska här skuttas i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar