tisdag 29 april 2014

Jag lämnade in den!

Ja, så gjorde jag det. Jag lämnade in min ansökan till förstelärare. Så får vi se vad som händer. I ärlighetens namn vet jag inte hur stor chans jag har. Det är alltid så att vissa syns och hörs mest och alltid får beröm/utmärkelser etc först. Oavsett.

Men jag vet bara en annan som sökt. Det är säkert flera dock. Jag har försökt att tänka att jag inte ska ta illa vid mig om jag inte får tjänsten. Att det inte ska betyda att jag är sämre eller inte duger.

Om jag inte får tjänsten (det ska vara klart i september!) så tänker jag i alla fall begära att få veta vad det var som avgjorde till min nackdel. Vad jag kan förbättra. Lite också för att om de inte kan säga något vettigt så vet jag ju vad som gäller och då kanske det är dags att vidga vyerna och se sig omkring...

Nervöst är det ändock. Att intervjuas extra av min rektor är ingen barnlek. Han är bra på att pressa en... Känns pirrigt i magen!

Nåja, Friskt vågat - hälften vunnet. Jag har gjort vad jag kunnat i skriftlig form. Nu är det upp till bevis på samtal och under klassrumsbesök. Här ska minsann planeras extra noga framöver!

Bild lånad av meditationsguiden.

Ha en bra kväll!

Och håll tummarna för mig i maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar