torsdag 24 april 2014

Intresseklubben antecknar?

Eftersom jag har fallit i Beautygeek-fällan så innebär det att jag tagit tag i min hudvård.

Jag har använt Boots No7 Protect and Perfect Intense i snart 2 år. Deras serum är riktigt riktigt bra. Sedan har jag använt ögonkrämen, dagkrämen och nattkrämen i samma serie. Att använda en hel serie ger faktiskt vissa effekter som jag inte var medveten om förr. Produkterna arbetar bättre tillsammans. Som en kedja. Länkarna är starka i sig men det är tillsammans de gör nytta!

Ögonkrämen verkar jag tyvärr inte tåla längre? Dag- och nattkrämen är riktigt bra, dock tycker jag inte att den hjälper mot stora porer. Men fukt får man!

Jag har också använt deras Pore cleanser, fuktmask och BB-kräm. Alla de 3 är enligt mig också bra!

Kort sagt, vill man ha bra produkter till ett bra pris så är detta kanske en serie man ska titta närmare på.

Men jag är lite nyfiken av mig och så vill jag bli av med mina stora porer, eller åtminstone minimera dem. Efter ansiktsbehandlingen, där hudterapeuten sa "vad du än gör, så fortsätt med det, för det fungerar" så bestämde jag mig ändå för att jag ville prova något annat. (Knäppt eller hur. Men hon sa också att det jag använde kanske inte var potent nog mot porerna) Jag stod i valet och kvalet länge mellan Beauté Pacifique och Exuviance.

Jag bestämde mig tillsist för Beauté Pacifique (BP). Nu håller jag på att vänja in huden. Dödstråkigt...Jag vill ju prova allt på en gång!

Vad är det jag tänkt använda då?

Jo, deras cleaner och toner, enriched för normal hud. Sedan serum submersive paradoxe, Sedan super booster 3 på natten och jag själv har valt ut Metamorfique krämen att ha dagtid. Den känns dock liiite för "fet", så kanske blir det någon annan dagtid. Sedan har jag Deep Pore masken. Den tar så det känns! Men wow- vilken produkt mot finnar och T-zonen. Den använder jag inte så ofta, men just nu har jag utbrott av plitor , är väl invänjningens fel. Sedan har jag faktiskt Exuviance skinrise b så länge.

Har inte hunnit börja med alla produkterna ännu så jag kan inte säga vad jag tycker. Mer än att lyster av serumet får man. Nästan lite väl mycket lyster för min smak- tycker nästan jag blir lite blank.. men det kan vara jag som råkar få lite för många droppar.

Det ska bli spännande att se hur jag upplever BP, särskilt jämfört mot budgetvarianten No7. Det finns såklart möjlighet att jag sedan ändå inte kan låta bli att ge mig på Exuviance. Vi får väl se. Men det får i så fall bli efter sommaren.

Just nu blandar jag också i Clarins "soldroppar" i krämen. Tycker det fungerar bra. Blir lagom med färg. Enda problemet är väl att man inte behöver så mycket av krämerna och det är lätt att man tar lite för mycket för att ha något att blanda de 2-3 dropparna i ...

Ha en skön torsdag!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar