tisdag 20 maj 2014

Hudvårdsklurigheter.

Visst är allas hud ens egna och däremot inte lika andras. Men jag fattar verkligen inte varför jag känner mig så torr? Eller är det ens torrhet?! Vet ju att jag är yttorr eftersom hudterapeuten sa det men det här är ju löjligt?!

CamuCamu sleeping mask ger inte alls den effekt på mig som den verkar ge på andra...Jag har sovit med den varannan natt nu (ja, bara 3 nätter per vecka då) men i morse kände jag mig mer torr än återfuktad? I alla fall på kinderna. Mycket märkligt? Det slutade med att jag högg No7´s Beautiful skin hydrating mask (som egentligen är för riktigt torr hud) och körde en kur med den...

Hudgurusarna på Skincity hävdade att det kan bli så att man kan bli torr när man börjar med något nytt. Jag har ju börjat med Beauté Pacifique, men det är ju faktiskt flera flera veckor sedan! Började ju innan påsk!

Eftersom jag nu har BP´s produkter. Har för mig att deras hydrating mask skulle vara bra? Eller? Någon som testat PTR`s masker, de andra: cucumber eller Rose- maskerna?

Eller någon som har en bra förklaring eller hjälp till varför jag verkar vara så torr? Eh?

Nä, ikväll är det jag som börjar köra Babor-kuren jag köpte!

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Vad använder du för peeling? Jag tänkte om det kan bero på att den torra huden blir liggande kvar och gör det svårt för serum, kräm och mask att gör det de ska?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det där med peeling...

    Jag har Exuviance Skinrise bionic padsen. Visst är det en sorts peeling? Eller? Använder varje morgon.

    Annars har jag faktiskt en som jag vet är lite korn i som jag använder 1ggr/vecka. Är en peeling och en radiant (denna lyster...!)-mask.


    Har du några bra tips annars?

    En period hade jag Bliss Fabulous cleaner som har små små korn sig. Den ska kunna användas varje dag men jag är inte helt förtjust i den.

    SvaraRadera
  3. Om du ska satsa på Exuviance, så hade jag köpt denna: http://skincity.se/sv/product/1691/exuviance-rejuvenating-treatment-masque Den är så himla bra..
    Kram

    SvaraRadera