söndag 15 juni 2014

Peter Thomas Roth: Rose Stem Cell Bio-repair Gel mask


För flera veckor sedan landade denna här. Jag har ju inte gjort någon hemlighet av att jag är förtjust i Peter Thomas Roth produkter so far.  Gel-masker har jag varit misstänksam mot då jag inte riktigt vet om jag gillar den där kylande känslan.

Masken luktar gott. Lagom mycket "ros" utan att man behöver känna sig som en gammal tant med rosenvatten i ansiktet. Mitt ansikte verkar älska den. Återfuktar riktigt bra, går att sova med om man vill, dock har jag inte testat det. Jag har provat att använda den som "dagens mask" men också efter Beaute Pacifiques Deep Pore mask, eftersom jag upplever att jag blir torr av den. Önskar jag kunde använda Rose Stem cell masken oftare då den är så skön! Den känns kall då man applicerar den men den känslan försvinner snabbt.

Om den gör allt den utlovar är svårt att avgöra tycker jag, särskilt när man använder hudvård som ska jobba anti-age etc redan innan. Hur vet man vad det är som ger resultat? Ja, det är väl att inte använda mer än en ny sak i taget. Jag tillhör inte de som bara har en linje, en serie produkter. Jag har Beaute Pacifique som bas, men kompletterar med godbitar från andra märken så länge det fungerar med BP.

Så- den här kommer jag troligen att köpa igen när den tar slut.

Ni som vet förresten- hur ofta kan man använda mask? Varje dag, men då olika sorters?? Tänk om...vad underbart.... ;-).

Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar