onsdag 4 juni 2014

Tips på touch-up önskas!

Ok.

Jag har ingen dosa med något i handväskan. Jag behöver något!

Det ska vara enkelt att touch-up så inga specialborstar som ska ligga i väskan och förstöras. Allt ska liksom finnas i dosan.

Men vad?

Jag är alltså på jakt efter någon sorts puder i kompakt form som man kan bättra på med om det behövs. Det är mest i t-zonen som min hud äter hudvård och makeup, särskilt mellan näsan och överläppen (?!). I t-zonen får den gärna matta ned lite.

Vill dock att pudret ska vara bra. Göra lite nytta och absolut inte täppa till porerna. Förr hade jag både bb-kräm och mineralfoundation i puderform, men har vant mig av med det. Nu är det bara primer, foundation och setting powder i någon form. Och jag trivs med att ha blivit av med kaka-på-kaka. Men i vardagsstressen så behöver jag ibland bättra på lite, särskilt om man stresscyklat till jobbet, hög luftfuktighet ute eller det är väldigt stressigt på jobbet. Då behövs något puder med lite färg i. Men vad och vilket?

Så tips emottages tacksamt! Behöver inte vara några High-end märken eller så. Bara bra produkt helt enkelt.

Kram!

1 kommentar:

  1. Jag kör denna: http://skincity.se/sv/product/611/sensai-by-kanebo-tf-natural-matt och tycker den är suverän!
    Kram

    SvaraRadera