måndag 8 september 2014

Jösses vilken måndag, Kicks colour ID och Lumene Miracle lipsorbet

Vilken rivstart på veckan! Jag skojar inte när jag säger att det faktiskt bokstavligen värker i benen och kroppen.

Ni vet- när man varit borta så kan man inte planera helt. Började dagen med att städa ordning i klassrummet....bänkar åt fanders....Röja på katedern efter vikarier....försöka ta reda på vad de haft för sig medans jag varit borta....

Ingen hjälp i klassrummet så halvklassen fick jag ställa in och köra helklass. Inte riktigt planerat för det....

Mattelektionen springer man som en iller för att hinna med alla...eftersom en stor majoritet inte kan läsa ännu och inte förstått att det hör till att man ska försöka läsa....På matten reparerar jag också efter vikarien som lyckats med att ställa till det i vanliga fall mycket enkla större än/mindre än.....så nu är det fler som förstår det.

Mitt i allt kliver en NY elev in. Bra första dag liksom....

Kaffemaskinen fick service när jag behövde den som mest. Det ÄR måndag!


Efter jobbet styrde jag stegen mot Kicks. Nu behövdes det faktiskt lite flärd! Nyfiken som man är så testade jag Colour ID. Och ja, de tvättar av huden på käken, om man inte har pigmenteringar, för då måste de tvätta av mer än bara där, för att få 3 mer säkra bilder. Så nu har jag en kod som jag ska surfa runt lite med för att se vilka nyanser som den anser passar mig. Sedan ska jag göra en ny avläsning om en månad ungefär när det inte finns rester av solbränna kvar. Spännande var det iaf!

Sedan köpte jag 2 Lumene läppennor Miracle sorbet. Rosy Moments och Come into flower. Jättehärliga färger, som inte är fullproppade med glitter som en del andra nyanser är. Härliga och bra pris dessutom. Kan tänka mig nr 15 Full of berries också....
Come into flowers. Den blir inte riktigt lika mörk på läpparna som den ser ut!

Ha en skön måndagskväll!

1 kommentar:

  1. Oj oj vilken läcker läppenna! Såg den direkt när jag gick igenom dina inlägg här och fastnade bums! :) Precis sånt jag vill använda nu till höst och vinter, och Lumenes pennor gillar jag både konsistensen och priset på. Kul att du har testat Color ID, det blir nästa besök hos Kicks för mig. Tänk så många halvdana nyanser jag har i skåpen, fy... Hoppas det blir ändring på det genom den där mackapären! ;)
    Kram och ha en lugn helg nu efter allt jobb o strul under veckan!

    SvaraRadera