måndag 8 september 2014

Måndag igen..och minns igår.

Ja. Så var det dags igen. Dags att stänga in sig i rum trots att kanske solen skiner och vädret är fantastiskt. Trots att luften är klar och hög och himmelen så blå så det spritter i kroppen.

Det låter negativt eller hur? Och det är lätt att känna så.

Men istället försöker jag tänka på vilken fantastisk morgon det är! Känna solens strålar mot huden. Luftens rörelse mot ansiktet. Dofter. Ev. vattenpölar. Försöker vara här och nu. Inte i framtiden om vad jag ska jag göra när jag .... Ni vet! Är så tacksam för att jag får vara med: här och nu!

Försöker tänka bort allt annat. Laddar upp. Tankar.

Tänk vad en blå himmel kan göra för humöret!

Och de dagar när den blå himlen uteblir. Ja, då försöker jag minnas de där blå dagarna. De som gnistrar.

Idag är det dags att plocka fram minnet av igår. Igår sken solen. Idag är det mulet. Men igår! Wow!

Ha en bra måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar