fredag 5 september 2014

Primers....!

Ja, vad ska man säga? För 2 år sedan hade jag inte den blekaste aning om att dessa behöves. Använde sååå lite make och ingen foundation, mineralpuder på sin höjd. Men- var konstant irriterad på att det aldrig satt kvar! Vilket jag då fick lära mig - sent omsider!- berodde på att jag inte hade någon primer under.

En ny värld öppnades. Jamen herrejisses- plötsligt satt ju makeupen kvar! Klart det blev roligare att sminka sig, använda foundation.....ja ni förstår!

Sedan insåg jag såklart att det finns primers i det oändliga. Och för olika saker. Under ögonen. På ögonlocken. Ansiktet. Dekolletaget.

Idag äger jag ett antal primers. En del dyrare och en del "billiga". Garniers 5 sec blur är den som används mest just nu faktiskt. Silikonbaserad (måste vara det- men jag minns egentligen inte och orkar inte gå och kika på ingredienslistan) och till ett helt suveränt pris. Den är riktigt bra.

Clarins instant light radiance booster i 2 färger, rose och champagne. Gillar!

En nyinköpt ögonprimer:  Clarins instant light eye perfecting. Den ska bli intressant att testa.

PTR´s unwrinkle primer. Den står oöppnad och är tänkt att testas så fort någon av de andra tagit slut.


Clarins instant smooth bor här också, den gillar jag !

Bareminerals ögonskugga&primer: BB 5 i 1 finns här med. Vi är tyvärr inte alls vänner. Den fungerar urkasst på mig: får mer crease än någonsin. Mycket mystiskt. Tycker också att den är lite för "torr".

Clarins Beauty flash balm bor såklart här också. En liten räddare i nöden på vintern! På ögonlocken används just nu Nyx HD shadowbase (primer too). Den är bra, men håller inte riktigt skuggorna kvar hela dagen. Men ingen crease!

Så precis som jakten på den perfekta foundationen aldrig tar slut, så verkar även jakten på den där riktigt perfekta primern inte heller ta slut? Eller har ni några fantastiska tips?

Allra mest söker jag den där riktigt bra ögonprimern. Den där riktigt super som får ögonskuggan att sitta. Där den är satt, och ingen annanstans....

Just för dagen används inget alls. Förkylningen gör att här sminkas minsann inget alls. Kan kan knappt förmå mig att vara duktig med min hudvård....

Kram!

1 kommentar:

  1. Många roliga produkter där :) Har en PTR unwrinkle primer på väg hem just nu, ska bli spännande att testa. I nuläget använder jag Smashbox "Photo Finish" eller Sensais eye lid primer. Den senare gillar jag bäst!

    SvaraRadera